Fa temps que en Ton Rulló està treballant en la recuperació de textos i cançons dels segles XVII, XVIII, XIX i principis del XX, i composant temes de collita pròpia. Juntament amb en Jordi Pegenaute que té cura dels arranjaments musicals i del so de les seves guitarres punyents, amb l'Anjel Salanueva rellevant músic que toca amb un gust exquisit la mandolina i mandola, i la Karina Vizcaíno, amb una personal i suggerent veu, formen la Pegebanda.
Plegats han creat un espectacle musical des d'una òptica absolutament contemporània, però alhora extremadament respectuosa amb el seu contingut i el seu sentit tradicional, essent composicions influenciades per les músiques de l'entorn, del Mediterrani i d'Amèrica Llatina, amb càlides harmonies vocals i sonoritats morisques que són un clar exponent de les músiques del món.
En els treballs editats fins ara “Fora lo Dogal!” (Temps Record 2007) i “Menja i Calla!” (Temps Record 2009) hi podem trobar un mosaic de cançons, la transmissió de les quals ha estat fins ara oral i reflexen la manera de viure i sentir dels nostres avantpassats. Són cançons de bressol, de bandolers, tocs de festa i ball, de pandero i d' altres que dibuixen situacions de la nostra història.
El grup té un nucli bàsic format per Ton Rulló (veu i guitarra), Jordi Pegenaute (guitarres, dobro, timple, cuatro, programació i veu) , Anjel Salanueva (mandolina, bouzoki i mandola) i Karina Vizcaíno (veu).Per donar el màxim de qualitat s’ha cercat la participació de músics tan rellevants com : Tito Busquets ( bateria i percussió), Marc Vila (percussió), Alex Martínez (teclats, efectes), Pep Cucurella (baix) i Oriol Saña (violí).El primer CD “Fora lo Dogal!” va ser escollit per la crítica y la revista “Sons de la Mediterrània”com el segon millor disc de folk de l'any 2007. També la cançó “Moro errant” va estar guardonada amb el Premi Cerverí a la millor lletra de cançó en català de l'any 2008.